כיצד להיות בכושר?

כיצד להיות בכושר?

מה תוכלו לעשות כדי להיות יותר בכושר? כל סוג של פעילות גופנית קבועה יכול לשפר את הכושר שלכם ואת הבריאות שלכם. הדבר החשוב ביותר הוא שתמשיכו לזוז!

 

פעילות גופנית צריכה להיות חלק קבוע מהיום שלכם, כמו צחצוח שיניים, אכילה ושינה. זה יכול להיות בשיעור כושר, בקבוצת ספורט או באימון לבד. זכרו את הטיפים הבאים:

 

  • הישארו חיוביים ותהנו מזה. גישה נפשית טובה היא חשובה כאן. מצאו פעילות שלדעתכם תהיה מהנה. סביר יותר שתמשיכו להתמיד בה אם תבחרו במשהו שאתם אוהבים. הרבה אנשים מוצאים שכיף להם יותר להתאמן עם מישהו אחר, אז בדקו אם תוכלו למצוא חבר או בן משפחה שיתעמל איתכם.
  • עשו צעד אחד בכל פעם. שינויים קטנים יכולים להסתכם בכושר טוב יותר. לדוגמה, ללכת או לרכוב על אופניים לבית הספר או לבית של חבר במקום לנסוע ברכב. סעו באוטובוס או רדו כמה רחובות מהיעד ולכו את המשך הדרך ברגל. השתמשו במדרגות במקום לעלות במעלית או במדרגות הנעות.
  • עזרו ללב שלכם להישאר בריא. לא משנה במה תבחרו, וודאו שהפעילות שלכם כוללת אימון אירובי שמגביר לכם את הדופק וגורם לכם לנשום חזק יותר. זהו הסוג הטוב ביותר של התעמלות מכיוון שהוא מעלה את רמת הכושר שלכם וגורם ללב ולריאות לעבוד טוב יותר. זה שורף גם את השומן בגוף. דוגמאות לפעילויות אירוביות הן כדורסל, ריצה או שחייה.
  • אל תשכחו להתחמם עם כמה תרגילים קלים או מתיחות קלות לפני שתתחילו את הפעילות הגופנית. אתם צריכים לחמם את השרירים שלכם והחימום עשוי לעזור בהגנה מפני פציעות. מתיחות הופכות את השרירים והמפרקים לגמישים יותר. חשוב גם להתמתח לאחר האימון כדי לקרר את השרירים.

 

המטרה שלכם היא להתאמן בכל סגנון שתבחרו בכל יום. עדיף לבצע פעילות אירובית כלשהי מבלי להפסיק לפחות 20 עד 30 דקות בכל פעם. עשו את הפעילות בתדירות גבוהה ככל האפשר, אך אל תתעמלו עד כדי כאב.

 

אורח חיים בריא

בנוסף להתעמלות, ביצוע מספר שינויים נוספים בחייכם יכול לעזור לכם לשמור על בריאותכם, כמו למשל:

 

  • צפו פחות בטלוויזיה או הקדישו פחות זמן למשחקי מחשב או וידאו (השתמשו בזמן הזה כדי להתעמל במקום או להתאמן בזמן צפייה בטלוויזיה (לדוגמה, שבו על הרצפה ועשו כפיפות בטן ומתיחות; השתמשו במשקולות יד; או השתמשו באופניים נייחים, הליכון או מטפס מדרגות).
  • אכלו שלוש ארוחות בריאות ביום, כולל לפחות ארבע מנות של פירות, חמש מנות ירקות וארבע מנות של מוצרי חלב.
  • הקפידו לשתות הרבה נוזלים לפני, במהלך ואחרי כל אימון (מים עדיפים, אך ניתן להשתמש במשקאות ספורט בטעמים אם הם אינם מכילים הרבה סוכר). זה יעזור להחליף את מה שאתם מאבדים כשאתם מזיעים.
  • הפסיקו לשתות או שתו פחות שתייה קלה רגילה.
  • אכלו פחות מזון מהיר וחטיפים (לעתים קרובות הם מלאים בשומן, כולסטרול, מלח וסוכר).
  • שנו תשע עד עשר שעות שינה בכל לילה.
  • אל תעשנו סיגריות, אל תשתו אלכוהול ואל תעשו סמים.
סגירת תפריט